fredag, maj 30, 2008

Lucky break

Haha, pga att jag var så missnöjd med lönen hos Marknadsundersökarna (det som gjorde att jag itne stannade kvar) så fick jag en liten kompensation bestående av hela 90 kr/h för de 8 hs provjobb jag gjorde... Inte mig emot! Sedan ringde Bertil från Maxi igen och vill träffa mig på måndag, bara för att lära känna mig litet. Det blir väl en slags intervju och sedan får vi se vad som händer. Just nu känner jag mig dock ganska säker på att jag klarar av att hala in jobbet på frukt&grönt, men ni får alla höra mer om hur det gått på måndag-eftermiddag.

Just nu har jag just läst färdigt 8:e boken i Sagan om det magiska landet Deverry, och den blir bara BÄTTRE och BÄTTRE. Just när man trodde att historien inte kunde komma någon vart utvecklar sig en ny gren av händelser, och man lär känna fler människor som man plötsligt hejar på eller hatar. Tusen olika förgreningar av storyn kommer närmare och närmare och lindas till slut ihop i en slags fläta, och jag överraskas av hur välutvecklad och påtänkt storyn egentligen är.
Wow! Rekommenderar alla att läsa den! Mycket spänning utlovas, och massor av romantik.
/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Hm, jag tror jag gav upp Deverry efter bok 6 eller nåt sånt... De är visserligen rätt bra, men det blev för många tidslinjer och karaktärer att hålla reda på, tyckte jag.

Fia sa...

Bara till sjätte? Då hann ju serien knappt komma igång! Det dyker upp en del folk i sjunde och åttonde boken som blir nya huvudpersoner oxå... =) Angående tidslinjerna så tycker jag de är rätt enkla att hålla reda på, men det kan nog bli litet mycket om man läser annan bok samtidigt, vilket jag antar att du gjorde? Man ska nog läsa dem allihopa på ett sträck, då får man ut mest av dem. Jag är på 10:e nu och det är jättespännande...