måndag, maj 26, 2008

En fattigstackares vardag...

Efter moget övervägande har jag beslutat mig för att inte återvänta till Marknadsundersökarna, eftersom det var i princip som att jobba gratis (efter skatt 150 kr om dagen). Jag fortsätter att söka jobb, och har just betalat över 3000 i räkningar vilket får mig att bli än mer enträgen om att hitta någonting riktigt snart...

En annan faktor som får mig att vilja tjäna pengar är möbelaffären Ilva, den danska versionen av Ikea. Igår hittade vi en 2 + schäslong i mer "kattvänligare" tyg (eftersom inget tyg garanterat kan klara kattklor finns bara mer eller mindre kattvänligare...), den var på halva priset också och jättejättesnygg, men eftersom vi inte har råd blev det inget köp. Om vi hade haft råd hade vi gärna också köpt dessa två skrivbord i svart och vitt glas (de med rundade kanter). Det fanns också ett soffbord som matchade skrivborden, men den finner jag inte på sidan... Hur som helst skall vi återvända dit så fort vi känner att samvetet tillåter oss att shoppa... =)

Projekt Hallasvängen går sakta men säkert framåt. Vi har slipat listerna och T har börjat spacka vardagsrummet. Jag provade på ett tag men när jag slutade kunde jag inte räta ut fingrarna, så jag överlåter den sysslan till T. Har istället lånat 5 böcker i två olika fantasyserier som jag läser. Den ena är Sagan om landet Deverry, som faktiskt artat sig riktigt bra. Den andra är sagan om Paksenarrion, som hittils bara är fylld av militärstrider och inte en enda romantisk scen (inte så värst trevligt). Jag kämpar dock på med den i hopp om att den förbättras...

/F over and out

Inga kommentarer: