torsdag, maj 15, 2008

Min dag!

Idag är det min dag (faktiskt min namnsdag)! Solen skiner, det är 25 grader varmt och jag vaknade utvilad och energisk klockan halv 8 på morgonen. Jag har börjat följa solens rytm, dvs att vi somnar då solen går ned runt 22 och vaknar då solen går upp. Detta är ett resultat av den akuta bristen av underhållning, då jag saknar TV, dator och lampor i sovrumstaket (vilket innebär att det inte ens går att läsa på kvällen). Men jag klagar inte, tvärt om är det otroligt skönt att vakna tidigt utvilad, på så sätt får man så mycket mer gjort också. T ex, idag har jag...
  • Sökt jobb på Willys och Maxi
  • Adressändrat för mitt fondsparande
  • Jagat efter någon som kan berätta för mig om vi kan få fiber-bredband till vår bostad
  • Gått till stan (promenad på 30 min)
  • Lunchat
  • Skrivit ut CV
  • Skrivit blogg
Jag trivs jättebra i lägenheten och har gjort den rätt så trevlig och beboelig (iaf de rum vi utnyttjar). Katterna är dock litet fundersamma över den nya platsen, och tycker verkligen inte om alla ljud från trappuppgången. De vänjer sig nog med tiden, men just nu är de rätt så roliga att kika på då de helt plötsligt flyger upp och reser ragg åt grannens hund som skäller eller åt någon dörr som smäller. Aska fortsätter hitta nya underligga platser att ligga på, den nyaste är ovanpå kylskåpet...

I övrigt kan jag berätta att jag numera är brunbränd som en pepparkaka, har börjat skorra på skoj och har en halv vägg kvar av tapeter att riva ned.

Det var allt från syd för idag, många soliga hälsningar och hoppas att solen skiner på er idag med,
F over and out

2 kommentarer:

Mike sa...

Det låter som om ni börjar komma på plats där nere i söder. Du ska inte låta som en nordtysk... det är inte bra alls... sluta med det...

Annars tycker jag att du spelar inte låten som tommy har gjort och lägger upp den här... =)

Fia sa...

*asg* Jag tror jag vill bespara världen Tommys plåga, den är värre än skorrande nordtyska... =)