onsdag, maj 21, 2008

Jobbchans!

UNBELIEVABLE!

Blev uppringd idag av en tjej som fått mitt nummer via AF (de kan tydligen göra lite nytta iaf ;), och hon undrade om jag kunde tänka mig jobba med marknadsundersökning (ringa runt och sånt där). Jag slog några volter och sa "Jajomänsan!" på värsta norrländskan (i alla fall mentalt så gjorde jag det. På riktigt så sa jag "Ja" på ett artigt sätt, som man skall.) Så nu sitter jag här på biblioteket och väntar på att bussen skall gå till Smygehamn, där jag ska kliva av och leta reda på en byggnad som det står "Marknadsundersökarna" på. (Fråga mig nu inte hur jag som halvdöv norrländska skall kunna ringa runt till folk med underliga dialekter och fråga frågor... Det får bli en senare fråga.) Jag har ingen aning om vad de ringer och gör marknadsundersökningar om, i vilken omfattning de vill att jag skall jobba, vilken lön jag kan tänkas få, vilka tider det är, men jag har en slags uppfattning om vad jobbet går ut på eftersom min kära mor jobbar med det...

... fyfan vad skönt det är att äntligen ha ett jobb på G!!

/F over and out

Inga kommentarer: