fredag, maj 16, 2008

Frustrerad!

Idag är det INTE min dag, det är då en sak som är säker!

Jag fick en kallelse till AF igen, och de frågade som vanligt "Vad har du sökt sedan sist?". Jag berättade då att jag fortfarande inte har datorn och internet igång, vilket försvårar jobbsökandet, men att jag trots allt har sökt fyra jobb. Jag berättade att jag skulle behöva skriva ut nya exemplar av min CV från min gmail, och att jag försökt göra det på biblioteket dagen före men att den blev rätt så kass eftersom min snygga CV transformerades till en wordpad-fil och mitt foto försvann. Det verkade som att hon förstod mitt problem och tänkte hjälpa mig, sedan frågade hon om jag varit på Navigatorcentrumet och presenterat mig (angående ett jobb som jag sökt tidigare) och jag sa ärligt att det har jag inte gjort, inte hunnit och helt ärligt inte trott skulle ge något eftersom de troligen redan valt någon. Då berättade hon att de har problem med att välja någon kandidat för tjänsten och tipsade mig om att jag skulle försöka ändå... snygga till mig litet och gå dit med en CV och presentera mig redan idag. Det tyckte jag var en jättebra idé, och så avslutade vi mötet. Sen kom jag på att hon inte hjälpt mig med min CV, så jag haffade en annan ur personalen eftersom min handläggare blivit upptagen. Då fick jag svaret "De enda datorer vi kan låna ut till kunderna är jobbsökardatorerna"... där man inte kommer in på Gmail, och det var ju inte speciellt hjälpsamt.

Vad fan, där står de med massor av datorer och höga tankar om att de hjälper folk fixa jobb, sen kan de inte ens hjälpa en med att skriva ut ens CV så man kan söka jobben?!!!

Något frustrerad och besviken gick jag därifrån och ringde upp T för att se om inte han kunde skriva ut min CV från jobbet. "Kanske sen efter jag slutat", sa han och jag vet att han verkligen skulle vilja hjälpa mig om han kunde tidigare så jag nöjde mig med det. Detta innebär att jag inte kommer kunna gå till centrumet idag, och kanske förlorar denna lilla chans till jobb. Det känns riktigt orättvist, för helt visst kommer de tycka att jag själv sjabblat bort chansen.

Jäkla...*cencur*...

Nåja, nu är det helg och mer tapetrivning!

/F over and out

Inga kommentarer: