måndag, maj 05, 2008

Katt-astrof!

Idag visade det sig att katten åter igen testat käka blomjord (Sota förstås, den katten skulle äta upp hela huset om hon fick). Som de flesta vet (men inte Sota eftersom hon är rätt så dum) så innehåller blomjord massor med dåliga bakterier som inte magar tål, vilket brukar ge upphov i spya eller ännu värre saker som börjar på D och slutar på iaré. Idag var det den senare formen av äckligheter.

Eftersom en utpumpande heldag med att måla lister och hacka lös tapeter från betong var jag alltså tvungen plocka upp efter mina katters skit. Därefter tog jag och dammsög och skurade nedervåningen grundligt, rensade lådan och städade tvättrummet som plåster på såret. Gissa om jag var utpumpad efter det! Då hade jag varit i gång i tolv timmar... Dock var inte arbetsdagen slut där, utan jag upptäckte att jag hade slut underkläder och slängde i en tunna tvätt också.

Är jag inte duktig så säg?

Btw, Sota är nu uppe i 12 miljoner minuspoäng.

/F over and out

Inga kommentarer: