onsdag, maj 07, 2008

Projekt Hallasvängen - Bildupdate

Hej alla! Nu fick jag tillfälle att fota litet mer i lägenheten samt utsikten, så ni kan se alla framsteg vi gjort. Ifall ni undrar så är det jag på bilden (om ni glömt bort hur jag ser ut).


Första bilden är av sovrummet, där alla väggarna utom en är spacklade och målade. Den andra skall vi då tapetsera, men det får dröja tills nästa helg då vi har litet mer tid. Bild nr 2 är utsikten från framsidan, vita körsbärsträd... Visst är de vackra? Och doftar härligt gör de... =)



Bild nr 3 är vardagsrummet. Där är nu tre av fyra väggar nedslitna till betongen, och så har jag börjat riva på den fjärde. Beräknar att det tar cirka fyra dagar till. Fjärde bild, litet mer utsikt från vår underbara balkong!





Mer av vardagsrummet, som ni ser har jag samlat ihop en liten hög... hälften av tapeterna är dock nedpressade i den svarta sopsäcken bakom mig... och mer skräp skall det bli. Köket är rätt så skräpigt med, fullt av roller, penslar, portabel minibryggare och disk. Nåja, vi får ta och städa då vi flyttar in!


Imorrn skall jag söka jobb, vilket är en bra sak att göra ibland.
/F over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är ju minst en månad före oss i årstid!! Vilket fint område ni har hamnat på förresten och det verkar vara rymliga rum i er bostad! Fortsatt lycka till med renoveringen! Kram =)

Fia sa...

Jo det är mycket rymlig tvåa... Och visst är det vackert ute? Idag var jag ute massor i solen, arbetar stenhårt på brännan. Lycka till med din egen lägga! KRAM! =)

Anonym sa...

Lite avis på er att ni har vår...

Föresten kolla in min blogg. Där finn en bild från kaptensbalen som jag tror du kommer att gilla...

http://blog.cargobay.se/?p=344