fredag, juni 06, 2008

Nationalday

Walla walla!! Sitter i Oxie och jäser efter grillspett och hemmagjort potatissallad. Vädret är vackert på denna nationaldag, och så även jag (naturligtvis). Vi har just sett den gamla godingen "Sova med fienden", urusel rollprestation av alla skådisar med i filmen, men ändå helt sevärd rulle.

Angående Projekt Hallasvängen (som jag knappt kunnat skriva något om eftersom det går så fruktat sakta) så har jag nu spacklat alla väggar i vardagsrummet ett första varv och slipat dem. Imorgon ska jag spackla litet mer. Jag har också fått i ansvar att fixa fönstersmygen, skall sätta upp våtrumsskydd och måla över med vit färg, och för att veta vilken sort skall jag gå runt på byggvaruhus till veckan och höra mig för om vad exakt som kan passa. Det som satt där innan var en våtrumsväv, men vi slet bort den eftersom den även var sprucken och ful. När de byggde den inglasade balkongen bytte de till moderna fönster mot väster med plastkanter, fattar inte varför de inte bytte det i söder med så de skulle bli enhetliga. Troligtvis var de snåla...

Hur som helst så är det en bra bit kvar innan vi målar väggar och tak, men det rullar på. Och på måndag är det dags för nästa veckas jobbletar-maraton. Skall bli ännu bättre och effektivare och snyggare än någonsin tidigare, och förhoppningsvis har jag då ett jobb i slutet av veckan.

Man kan ju alltid hoppas =)
/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Det kan bli lite förseningar i födelsedagspresentsleveransen (långt ord) - jag jobbar på MassMin (gruvkonferens) fram till onsdag och har arbetsdagar på sisådär 11-12 timmar så jag har inte riktigt tid att leta present... men den kommer så småningom =).

Fia sa...

Jag tackar, jag tackar... Jag väntar med stor spänning på att se vad det kan vara. =)