torsdag, april 24, 2008

Skanör/Falsterbo + litet sjabbel

Igår åkte jag på sightseeing-tur till Skanör/Falsterbo. Var även i Höllviken där vi åt middag på en mysig pub som heter Shakespear, som påminde otroligt mycket om Old Broadies. Vi tog oss också till stranden där vi fikade och drack kaffe. Allt som allt var det en otroligt mysig dag!

Ett litet moln på himlen är ett felaktigt inkasso... Tydligen så var det så att Riksbyggen (bostadsrättsföreningen där vi bor) splittade hyran i två, och den gamla tanten som bodde i vår lägenhet betalade därför bara för första halvan av april. Andra halvans hyresavi skickades till Luleå-adressen som stod på köpeavtalet, och eftersom vi inte har eftersändning kom den aldrig fram till oss. Den gamla tanten berättade inte heller för någon att hon bara betalat halva hyran, så i tron att vi var skyldig henne pengar för andra halvan betalade vi den till henne när vi gjorde upp affären på banken. Ni kan ju gissa om jag blev förbannad när jag senare fick inkasson för samma hyra... Han har nu ringt upp och pratat med bostadsrättsföreningen och inkasso, vilka var väldigt tillmötesgående och fixade bort det hela. Mäklarna som sålde lägenheten till oss har kontaktat den gamla ägaren och hon skall komma ned med pengarna hon fått av oss nästa vecka, och därmed är situationen helt löst. Jag kan dock inte hjälpa att bli irriterad på den där jäkla sjabbel-kärringen.. *muttrar* P.g.a. henne har jag gått och oroat mig för att få en permanent betalningsanmärkning, och om det hade skett hade jag inte varit nådig mot det gamla åbäket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack så mycket.. känns väldigt bra. Hade nästan givit upp hoppet på att få något sjukgymnastvik i sommar, men se så det löste sig =)

Vilken historia om penga-sjabblet jag läser i din blogg. Så galet det kan bli när man inte vet vad den andre gör. Vilken tur att det ordnade upp sig. Hur trivs ni i ert nya boende? Kram

Martina sa...

Fast en betalningsanmärkning sitter ju "bara" kvar i tre år - nog för att det kan vara alldeles tillräckligt lång tid om man vill skaffa ett nytt lån, mobilabbonemang eller nåt annat.

Fia sa...

Linnea: Ja visst är det en ryslig historia... Vi trivs jättebra i vår lägenhet, men bättre när vi får flytta in tror jag. =)

Martina: Precis.. "bara"... Men är det inte fem år? Det är hur som helst ganska urusla villkor med tanke på att vi faktiskt betalat. Men det löste ju sig så det är ute ur världen. T nailed those sons of bitches... =)

Martina sa...

Njae, tre år har jag hört (har inhämtat denna upplysning från Lyxfällan).