lördag, april 19, 2008

Bilder från lägenheten

Nu har jag lyckats få bilderna till datorn, så här kommer ett gäng "före"-bilder.


Köket är tyvärr det som vi kommer renovera sist, antagligen inte förrän flera år i framtiden då vi har råd att slå ut allting och köpa ett helt nytt ikea-kök. Vad vi KAN göra är dock att måla om köksluckorna, som ni ser är babyblåa. Nya handtag kommer också införskaffas. Om vi hittar en billig spis, och en billig kyl&frys kanske vi investerar i det, beroende på hur mycket pengar vi har kvar... Problemet med spisen är att den är bytt mot en nyare och MINDRE modell, vilket skapat en 2-3 cm glipa på var sida... för att inte tala om hur små ugnsformarna är. Ni kan ju tänka er hur nöjd jag är över det. Hur ska det nu gå med mina chokladrutor?



Så här ser utsikten ut från balkongen. Som ni ser är gräset grönt och det är knoppar på träden. Inte dumt det, eller hur? =)





Nedanför har vi sovrummet som vi börjat skrapa av tapeten i. Idag hann vi nästan klart med hela sovrummet.
Efter sovrummet ska vi ta itu med vardagsrummet som har sönderspacklade strukturväggar. Och så ska vi ta itu med garderoberna. Idag har vi lyckats putsa insidan och hyllorna, nu ska det köpas in färg och målas om. De gröna hyllorna skall få en ny fräsch färg, och knopparna skall bytas ut. Som ni kanske ser är de inte så värst snygga... =)





Här bredvid ser ni hur hallen och garderoberna ser ut. Hallens strukturtapet skall troligtvis rollas över med en vit färg, vilket är att föredra framför den gulnade äckliga tapeten.




Badrummet skall också målas om. Just nu är det en aprikosliknande färg där som vi inte riktigt tycker om. Golvet ska antagligen också fräschas upp med en snygg sandig eller svart färg. Det kanske inte framgår på bilden, men det är ett rött kakelgolv som ser riktigt fult ut...

Sist men inte minst vill jag bara visa upp den söta lilla lyktan med blått ljus som T fick i inflyttningspresent av mig. =)










5 kommentarer:

Mike sa...

Det var lite svårt att se exakt vilka bilder du pratade om. Vet inte om det beror på min webläsare eller vad. Dock känns det som om ni har att göra... =)

Synd om spisen, den känns inte så rolig att ha att göra med.

Anonym sa...

Den verkar ändå ha bra potential. Lär nog bli gode så schysst när ni är färdiga. :)

Nina sa...

Oj, den som bodde där innan verkar ha haft riktigt, riktigt dålig smak! Det kommer nog bli jättebra när ni är klara iaf (jättefin inflyttningspresent btw). Jag är glad att vi "bara" kommer måla om i vår nya lägenhet, den är så liten så det går nog fort ;) Vi skulle vilja byta golvet men det blir sen när vi har råd.

Fia sa...

Palo: Det är nog inte bara din webläsare... jag är inte så haj på bilder i bloggen. =)
David: Du har nog alldeles rätt i det. Jag tror det kommer bli så bra så.. =)
Nina: Med tanke på att det var 80-åriga gamla Wanda så är jag inte förvånad. Dock så har hon haft hjälp av en riktig klåpare när det gäller golvläggning, ska ta bilder och visa någon dag...
Och angående golv: Om man köper golv från ikea så är det jättebilligt. Då kan du få ett nytt golv för under 2000 kr, dvs om golvet är runt 20 kvm. =)

Nina sa...

jag kollade på ikea och hittade ett jättefint golv som skulle gå på 2800 för hela lägenheten (det är en liiiten lägenhet)! Kanske ska lägga skattepengarna på det...