torsdag, april 03, 2008

Rekryteringsdag

Jag har nu varit och "minglat" på Trelleborgs arbetsförmedlings rekryteringsdag. Det var litet av en besvikelse faktiskt. Arbetsförmedlingen är inte speciellt stor, ungefär 70 kvm, och i den har de nu försökt tränga in sju olika företag (varav 2 riktade sig till samhällsvetare och administratörer). Företagen hade var sitt skrivbord som de satt vid, och där de hade en liiten trekantig skylt där det stod vilka de var, men eftersom det stod 20 människor i vägen så var det väldigt svårt att hitta sig fram. Istället för att åstadkomma en sjysst mingling så åstadkom de vad som kallas "flaskhals" fenomenet. Folk stannade i öppningen och stirrade och undrade var de skulle ta vägen, arbetsförmedlingens personal var tvungen gå å praktiskt taget putta in dem i rummet varav folk snabbt ställde sig i kö till de två företagen som jag skulle prata med. Efter cirka 40 minuters köande och funderande så kunde jag i alla fall prata litet med en Profficekille som heter Rickard, han hade en sån där psykadelisk skjorta med ränder som flyter ihop så jag hade litet svårt för att titta på honom utan att bli sjösjuk... Jag lyckades i alla fall göra ett intryck (hoppas jag) för han tyckte jag var välmeriterad. =) Efter litet mer köande fick jag prata med en tjej på Lernia och fick då reda på att de inte hade någon där från tjänstemannasektorn (!!), men att de skulle vidarebefordra mitt CV till deras kollegor.

Det är min sammanfattning av rekryteringsdagen. Jag kom, jag såg, jag gjorde min plikt. Manpower Professional skippar jag att gå och prata med eftersom jag redan har intervju med dem på måndag.

Nu sitter jag återigen på Trelleborgs bibliotek och latjar runt med hönsen och tupparna.
/F over and out

Inga kommentarer: