onsdag, april 23, 2008

Hornbach

Igår var jag på Sveriges största bygg- och trädgårdsmarknad; Hornbach. De hade allt från himmel till jord, men det som vi främst var där för att undersöka var ifall de hade några snygga och billiga tapeter. Vi hittade en fin fondvägg i grått med silverinslag och organiska mönster som var helt perfekt. Visserligen var det litet struktur, men på ett modernt och fräscht sätt. Det var easy-up, utan mönsterpassning och kostade runt 150 kr rullen. Sedan fanns det en vit tapet som hörde till (med samma moderna strukturmönster). Enda problemet var att den inte fanns i nog många exemplar som easy-up, och om vi köper vanliga som man överlappar så ser det konstigt ut om fondväggen har kant-i-kant som sig bör med easy-up. Därför avvaktar vi litet med att köpa fonden tills vi har funnit "ett komplett rum"

Utöver tapeter kikade vi även på golv, väggfärg, akvarium och kattklösbrädor. Där fanns allt jag någonsin skulle behöva till katterna, fast en hel del billigare. I slutet av dagen kom vi där ifrån med 10 l tak & väggfärg för 159 kr, en dörrmatta (för kattlådan) och en borste för att sopa bort gipsdammet från väggarna innan spacklingen. Men vi ska definitivt dit igen...

Idag vaknade jag riktigt sent (halv elva). Drömde en massa konstiga saker om ett par tonårspojkar som trackasserade mina föräldrar, körde in en moped i altanen och snodde en altanstol av korg. Jag åkte upp och spöade skiten ur de små pojkstackarna tills den ena drog kniv, då flög jag upp i trädet men där var redan David och gömde sig. Vad konstigt man drömmer ibland...

Solen lyser, det är cirka 15 grader varmt och jag ska eventuellt på trip till Skanör/Falsterbo.

/F over and out

Inga kommentarer: