söndag, april 06, 2008

Concealer?

Imorgon är min intervju med manpower. Har övat in litet på intervjufrågor och planerat ut vad jag ska ha på mig (isch). Men vad jag inte planerat med var dessa mörka ringar under ögonen! Nu har jag surfat runt och kommit fram till att mörka ringar under ögonen inte alls beror på sömnbrist som jag trodde utan på osunt leverne i form av skräpmat och litet motion. Det kan jag väl gå med på, har varit en del tripper till Burger King på sistone, men vad gör jag åt dem då? Jo, tydligen går det att motverka mörka ringar genom att köpa någon creme eller concealer. Om jag köper en creme får jag ju ingen ögonblicklig hjälp, så det ryker. Kvar har jag concealervalet. Och vad är då en concealer? Är det samma som täckcreme och underlagscreme, eller är det olika? Och i vilken ordning skall det på? Och måste man ha puder på det för att inte se galen ut? För att lösa frågan om att dölja de mörka ringarna måste jag nu lösa gåtan med de olika cremerna... Och jag tänker inte citera Linda Bengtzing i den här frågan, för det KAN faktiskt vara rätt så svårt...

Det här är INTE sunt att gå runt att oroa sig över dagen före en viktig intervju...

/F over and out

5 kommentarer:

Martina sa...

Som jag har förstått det är concealer täckcreme på stift, som man duttar på huden under t.ex. ögonen (man ska inte stryka ut det utan bara dutta). Men jag är ingen auktoritet i ämnet =)

Bara att köpa träningskort, börja äta grönsaker och dricka mycket vatten!

Fia sa...

Jepp det är så jag har tänkt också.. och concealer-grejen blev aldrig inhandlad, men jag ska nog gå och snacka med dem på make up store för enklaste möjliga täckcreme. Dom borde ha något idiotsäkert som jag kan ha ;)

Chic Fatale sa...

Make up store har en jättebra liten "concealer" som har tre olikfärgade krämer så man kan blande ihop dem så att det matchar den hudfärg man har för närvarande. Dvs. när du nu blir brunare efter sommaren så funkar den fortfarande. Vad jag rekommenderar är att du köper ett puder också men den behöver du ju inte köpa på make up store som har svindyra puder. Krämen är dock väldigt prisvärd =) //Din norra lokala sminvärd

Fia sa...

Kikade på nätet och såg denna "concealer mix" och den kostade 249 kr. Det tycker jag är liiitet dyrt, men å andra sidan har den tre olika slags pigment som täcker de olika problemområderna; blåfärgad hud under ögonen, ojämnheter och finnar, samt att det var blandbart för att få rätt nyans, så det låter ju inte helt fel. Om jag inte hittar något bättre köper jag nog den.

Fia sa...

Tack för tipsen!