torsdag, april 10, 2008

Pigg, piggare, piggelin...

= Universalreceptet för att bli av med influensa.

Influensan är på väg att gå över, har fortfarande litet feber och hostar som bara den, men är mycket piggare vilket är skönt. Imorgon lär jag vara pigg nog för att gå ut, vilket är riktigt tur eftersom jag nu fått en kallelse till Arbetsförmedlingen (igen), de vill att jag ska dit imorgon på morgonen. Det märks verkligen att Trelleborg har en mindre arbetsförmedling än Luleå, för de är så otroligt pigga på att träffa alla sina arbetssökande att de skickar ut kallelser nästan varje vecka. Var ju alldeles nyss där på jobbsökarträff, och nu ska jag alltså dit och visa vad jag åstadkommit de senaste två veckorna. Samtidigt som det känns litet jobbigt att de skall ligga på mig så ofta är jag också glad för att de är så måna om sina arbetssökande. Och det kan ju inte skada i mitt jobbsökande heller. Ett problem är att det inte funnits så många jobb att söka, men jag hoppas min intervju på manpower och mina intresseanmälningar till Trelleborgs kommun räknas som någonting bra. Det handlar ju inte om kvantiteten utan om kvaliteten.

Nu ska jag gå å äta en piggelin!
/F over and out

5 kommentarer:

Nina sa...

Hej Fia!
Jag har varit jättedålig på att blogga på senaste tiden men nu har jag uppdaterat lite :) Det låter inte så kul att gå till arbetsförmedlingen så ofta, jag gruvar mej för när jag ska dit sen. Hoppas att du får jobb snart och att du blir frisk! Nu blev jag sugen på piggelin...

Martina sa...

Då har du ju stökat undan förkylningen/influensan för i år, det var ju praktiskt.

Anonym sa...

Hej tjejen!

Vad skönt att intervjun kändes bra! Har du hört något mer om du fått jobbet?
Jag har btw fått lägenhet i Piteå och flyttar den 1 juni. Ska bli spännande och roligt med att få eget, inreda och bli lite egen =)

Kram kram.

Fia sa...

nina: Tack så mycket, och vad roligt att se dig tillbaka i bloggvärlden! AF är ingen rolig myndighet men förhoppningsvis kan de hjälpa mig. =)

Martina: Japp, men när den kommer vet man aldrig hur länge den stannar. sånt här kan ju komma tillbaka efter man varit frisk i en vecka, det är inte alltid så lätt å bli av med. Vi får hoppas att det går fort dock...

linnea: har inte sökt något specifikt jobb utan varit på en allmän intervju, så att de vet vilka jobb de skall söka åt mig. =) Jag tror dock det kommer dyka upp något riktigt snart... vad glad jag blir av att höra att du fått en alldeles egen lägga, jag önskar dig lycka till med inredning och jobb!

husnummer30 sa...

Tack!

Hoppas allt är bra med er Skåne. Ha det och hälsa Tommy. //Jill.