fredag, april 18, 2008

Projekt Hallasvängen

Vi har äntligen fått vår tvåa i veckan, och det renoveringsbehov som tanten talade om visade sig vara... grovt underskattat. När vi summerat allting som behövs göras kom vi fram till detta:
  • De vidriga gulnade strukturtapeter som sitter i sovrum och vardagsrum måste rivas ned, gärna ned till betongen om det går, sedan skall hål spacklas och väggen bredspacklas, och till sist skall det tapetseras om.
  • Vi ska plocka av, slipa och måla om alla lister
  • Slipa, spackla och måla om fönsterkarmar
  • Tvätta av och måla om garderober
  • Slipa och lacka om vardagsrumsgolvet
  • Rolla över strukturtapeten i hallen med vit färg
  • Vi ska byta alla garderobsknoppar (de är blommiga) och köksskåpens handtag
  • Måla om köksluckor (de är babyblå)

Rest assure, bilder kommer. Jag tänkte göra en liten blogg-i-bloggen (se rubrik) om vad vi gör i lägenheten (om det nu kan intressera någon), så mer om detta följer.

Som ni kanske förstår har nu inflyttningen blivit något fördröjd. Nu är jag så dödstrött att jag inte orkar skriva något mer...

/F over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Grattis, då har du ju att göra på dagarna när T är på jobbet...

Jag har tänkt flera gånger att jag ska ringa dig, men det blir aldrig av av nån anledning - glömska förmodligen, jag har ju blivit så gammal och gaggig nu. Så att du vet varför jag aldrig hör av mig...

Fia sa...

Haha, ja att jag har att göra! Jag borde dock söka jobb, men det får vänta för just nu är jag mer intresserad av att få ett hem... Och du behöver inte ha dåligt samvete över att du inte hört av dig, jag är så upptagen just nu så jag knappt ens har tid å prata med min mor... Jag kan ringa dig istället, någon gång till veckan medan jag pausar från jobbet... =)