måndag, juni 18, 2007

Skåne-resan

Under skåneresan har vi hunnit springa runt i västra hamn och titta på Turning Torso...
Vi hann också med Malmöhus slott, Ikea, bokskogen, några trippar innåt landet, upp till Helsingborg och ned till Ystad och Skanör/Falsterbo på sydkusten, vi hann hälsa på K&T, bada i kattegatt och östersjön, fika hos Systrarna Lundberg (ett gammeldags café med hemmagjord jordgubbssaft). Sen for vi runt och letade efter slott och hittade bland annat Trollenäs...
Samt Svaneholm (som vi var in i), och Trolleholm (som tyvärr var stängt för allmänheten). Sofiero, Café Annorlunda och Köpenhamn sparar vi nog till nästa besök, vi hade litet ont om pengar och tid så vi fick prioritera. 10 dagar kanske verkar mycket men jag skulle behövt ytterligare 10 dagar för att hinna med allt jag ville se. Jag har dock hunnit fått en god bild av Skåne och folket som bor där. Älskar alla tegelhus, murgrönan som växer på väggarna, den pittoreska miljön...
Sen kan man ju inte klaga med den här utsikten heller:
(Bunkeflo strand i solnedgången)


Tyvärr är det inte så många bilder på LosT men han är ju litet kameraskygg som ni alla vet. =)
Och jag kan meddela att det inte var några problem alls med att förstå LosT:s mamma, jag tror vi halvdöva människor har utvecklat vårt eget sätt att prata, som kommer bäst till användning när vi talar med likasinnade.
Det var min rapport om skåneresan, nu ska jag hoppa i duschen och göra mig redo för lite kvantumarbete...
/Fia over and out

3 kommentarer:

Sooz sa...

Ser ju nästa ut som utlandet ju. Fast det är det ju i och för sig när det är Skåne. :)

Mike sa...

har du ingen bild på hur det ser ut hos K&T?

Fia sa...

Sussie: Jag sa själv samma sak när jag kom dit.. det kändes som utlandet klimatvis med. Men de hade ju iofs en liten värmebölja också.. Palo: tyvärr ingen bild från deras hus, men jag tror tommy kan beskriva det (han blev lite kär i det..)