lördag, juni 02, 2007

Dum-de-dum

Doodedoo...
Allt är lugnt på vänortsvägen. Sitter å väntar på ett samtal från herrn i huset, han är och skriver sin sista tenta och på grund av att han fortfarande är där så tar jag det som ett bra tecken. Det är en svår tenta, den består av en enda lång fråga och lyckas man inte lösa den första delen så är det omöjligt att gå vidare. Han måste ha kommit en bit åtminstone, så jag är hoppfull. Nog för att det är okej om han inte klarar den, han kan ta den på nästa tentaperiod. Men jag vet hur mycket han vill klara den så han blir färdig. Så jag håller tummarna medan jag fördriver tid med att se på Bones. Bones är så himla bra, jag är smått deprimerad att det bara finns 10 avsnitt kvar att se.

Ska försöka hitta fler serier att se. Jag har slutat följa McLeods döttrar, förlorade intresset i den när Stevie och Alex blev tillsammans. Det är det som är litet av problemet med romantik i serier. En stor del av vad jag gillar med Bones är just själva romantiken, det är tydligt att det finns känslor mellan Bones och Booth serieförfattarna försöker dra ut på det så långt som möjligt så att de kan hålla fansen på halster. Jag gillar det...
Dum-de-dum... Vad ska man hitta på idag då? /Fia out

7 kommentarer:

Anonym sa...

Just to say, I like your sub-title: "Given enough coffee, I could rule the world." I feel that way too. And I wish I could understand Swedish. :-)

Fia sa...

Cool! Maybe I should start writing in english.. but then again, all I say is just rubbish. =) Now, how did you find me in this blog-ocean? Was it a Gaiman-search (cause I saw that you like blogs about him). I like Neil, he's a good author.

Sooz sa...

Om jag inte har helt fel så har författarna sagt att Bones och Booth kommer att få i hop det i allra sista avsnitet eller så... dom vill också hålla spänningen uppe. Har du sett Gravedigger avsnittet?

Fia sa...

Jepp, såg det alldeles nyss. Det var riktigt bra! Nu börjar jag bli för rastlös för att sitta ned... ska städa eller något.. =)

Anonym sa...

Hi! It was a random search. You find interesting things that way. Especially when you are coffee-biased! Thanks for replying.

Anonym sa...

Hm, jag har alltså missuppfattat hela serien Bones, trodde att det var en kriminalhistoria med gamla ben som bevis typ.Inte en dyngserie om sug efter kollegan

Inte undra på att jag inte iddes se den mera. Det var nämligen den där irriterande och förstoppade attityden till att göra slag i den (tydligen) romantiska saken, så att vi andra kunde få veta vem mördaren var. Förresten har hon förmodligen anorexia den där Bones, hon ser ut ju ut som ett ben själv. ;-)

Fia sa...

Haha, det stämmer att hon ser väldigt benig ut... =) nu ska jag snart hämta din dotter på tåget!