torsdag, juni 28, 2007

Koko-burro

First order of business. Kvantum. Arbetar på som bara den, försöker hinna med litet annat men kvällarna går så fort. Det här med att fånga dagen har inte riktigt fått någon riktig genomslagskraft ännu, men jag har börjat roa mig mer på arbetstid. Börjat ta fem minuter längre raster utan att vara nervös för att någon skulle skälla på mig, börjar springa mer från kassan och plocka i kassalinjen. Efter ett tag blir det riktigt långtråkigt i en kassa och man kan bara le en viss mängd om dagen innan man får ont i leendemusklerna.

Kvantum har sina fina stunder, men efter ett 8-timmars pass med långa stunder vid kassan så blir man verkligen helt trött i huvudet, vilket kan resultera i att man sitter i tobaksrummet på sin fem-minuters rast och sjunger "Gulligullan koko som en gök..."

Second order of business... Min cykel gav upp häromdagen och står just nu parkerad utanför kvantum, väntandes på ett nytt däck. Detta har medfört att jag måste börja åka buss, och alla vet ju att busstiderna på sommarn suger, och att man ibland får åka långt innan man ska börja och sitta och vänta där tills man börjar. Tråkigt tråkigt! Måste fixa cykeln snart.

En annan negativ sak med att åka buss är att man ibland kan träffa på konstiga människor. Igår var det en som började prata med mig och frågade vad jag lyssnade på (på min mp3-spelare), om det var en bok eller musik, och när jag svarade musik så förklarade han att han också tyckte det var skönt att sitta och koppla bort allt och lyssna på musik. Sen undrade han vilken grupp det var, jag såg snabbt vart samtalet ledde och sa att jag inte visste vilken grupp det var. Då böt han ämne och undrade han om min hårfärg var äkta... för den var ju så fin. Nej, sa jag, det är den verkligen inte, jag är råttfärgad precis som alla andra nordiska kvinnor! Och så var det med det. Sen så höjde jag volymen och tittade bort och undvek hans viftande hand. CREEP!

Nej, om man skulle ta och nanna. Ny dag imorgon...

"Gulligullan koko som en gök, KOKO, jag bjuder dig två rum och kök, KOKO.."
/Fia out

Inga kommentarer: