fredag, juni 15, 2007

The prodigal Fia returns!

Så är man återigen på norrländsk mark! Men i Luleå är vi inte än, utan för tillfället befinner vi oss i Älvsbyn där vi ska spendera natten innan vi återvänder hem till lägenheten. Semesterresan till Skåne har varit helt underbar... är solbränd (weee!) och ett par kilo rundare (verkar som om jag också ska behöva börja springa litet)... och så är jag även totalt pank (not so weee) så jag har tyvärr inte råd med något födelsedagsfika just nu. Kanske lyckas blidga min sugardaddy och då kan det hända att jag bjuder på tårta någon gång nästa vecka, men först och främst blir det att varva ned efter semestern och ställa in sig på work-mode, börjar ju jobba heltid på kvantum nu på måndag.

Skall inte gå in så mycket i detalj om resan just nu, men kortfattat kan jag säga att vi vart kors och tvärs över hela skåne, sett massor med slott och stora gårdar, badat i kattegatt och östersjön, shoppat och ätit gott. Det har varit perfekt väder; sol, friska vindar, 30 grader i skuggan och 17 grader i vattnet, det var precis som att vara på Gran Canaria. Vi kunde inte ha valt ett bättre tillfälle till att åka dit!

Nu ska jag gå å skrubba ren grillen, far och mor har köpt 2,5 kilo fläskfilé som jag ska äta upp... (inte helt själv dock..)

På snart återseende,
fia out

4 kommentarer:

Minellie sa...

Välkommen tillbaka till vår världsdel, ni verkar ha haft jättetrevligt!!!

Hoppas maten smakade bra!!

Sooz sa...

Fia! Yay! Har saknat dina kommentarer på bloggen :) välkomna tillbaka till rätt sida av Sverige!

Fia sa...

Tackar tackar! Maten var superb! =)

Louise sa...

Hej Fia
Nej katter räknas inte!! Snövit hade inga katter i skogen!!
Och jepp...det är en nytagen bild. Det gäller ju att hålla omvärlden up to date! Snart dags för spagetti och köttfärssås. Sen blir det att fortsätta städa. Går och trånar efter Martin som har skitkkul på Hultsfred. Och jag måste stanna hemma och plugga/jobba. Orättvist!