tisdag, juni 19, 2007

Back to reality

Med en rungande käftsmäll har jag nu landat mitt i verkligheten igen, hann knappt återhämta mig från semestern innan det var dags att börja jobba. Detta innebär att jag varken hunnit städa lägenheten, tvätta eller fixa min ena hörapparat (som råkat ut för något underligt på en badstrand i Skåne). Inte heller har jag hunnit ta mig tid att sitta ned och börja revidera min uppsats. Får hoppas att jag hinner göra det imorgon, för denna dag kommer gå åt till hörapparatsfixande innan det bär av till kvantum för att jobba kväll.

Stress, stress, stress. I love it! =)

Btw, tänkte jag skulle starta min egen lilla kvantumblogg inuti denna. Förra sommaren lyckades jag spara vissa roliga frågor som jag fått från kunder, ska se om jag får lika roliga frågor denna sommar.

Igår var det dock en kvinna som var häpnandsväckande intelligent. Hon stod redo att betala och drog sitt Ica-kort från vänster till höger varpå hon nöjt konstaterade att det funkade. Sen förklarade hon för mig hur kortet bara fungerar när hon drar det just i den ordningen, och frågade mig sedan varför det var så. Tja, sa jag, det var en bra fråga...

Har ni upplevt samma problem? Går ert kort bara från vänster till höger? Eller har det någon annan underlig dragning. Maila in till den här adressen: Hjälpjagtrormittkortärgay@gay.com
Eller ännu bättre: bespara världen era konstiga funderingar.. ;)

/Fia over and out

[Ett nytt kundmeddelande: Med knytkalas på midsommar menade jag att vi alla tar med vår egen mat, inte så vi bjuder alla andra på något... =)]

/Fia over and finally out

4 kommentarer:

Chic Fatale sa...

Då måste vi bemöta den otroligt viktiga frångan... är våra kort gay?

Minellie sa...

Mitt kort är nog mer bi... fast det bojkottar Kvantum, där funkar det oftast inte utan någon glad liten kassapersonal måste knappra in alla 16 siffrorna för hand!

Fia sa...

Jag vet inte riktigt men Lizas kort verkar vara olagligt.. ;)

Anonym sa...

Jag som trodde att knytkalas innebar att man bara fick äta snören och rep!!

//A