måndag, juni 25, 2007

Carpe Diem

När jag cyklade till jobbet idag började jag fundera för mig själv, som jag gör för det mesta. Jag har gått och blivit enormt tråkig och orörlig och borde för det första vara mer social, för det andra göra fler utflykter och för det tredje hitta tillbaka till mitt spralliga jag. Av någon underlig anledning har jag blivit mer dämpad, vet inte vad jag ska säga längre, vilket leder till att jag mest sitter tyst. Jag måste få det som är i mitt huvud att komma ut på något sätt. Som det gör när jag skriver. =)


Vidare har jag konstaterat att jag njuter för litet av livet. Varje dag är inramad av arbete men det finns tid för annat bara man planerar litet. Eller blir mer spontan. Jag har en sån enorm längtan att springa omkring barfota i blött gräs, plocka blommor, ligga ute och läsa, spela kortspel och sträckse gamla goda avsnitt av Buffy och Angel. Och det finns tid, det är helt säkert. Men det gäller att göra mer än att tänka, det gäller att "fånga dagen".


Jag, när jag väl njuter av dagen =)

/Fia out

5 kommentarer:

Minellie sa...

Det finns ingen annan lösning än att faktisk ta tag i saken!! Därav min livslista med små o stora mål på vad jag vill göra (springa mer barfota finns oxå på listan). Visa uppnår jag ofta, andra är större engångsgrejer (kinesiska muren, maratonlöpning).

Vi kan åka på utflykt när jag kommer tillbaka, en dagsutflyt bara och se nåt nytt!! ta med en picnick eller gå på museum, käka glass eller cykla Lule runt. Gör en lista på allt du vill göra och bocka av eftersom, låter kanske inte jättespontant men saker blir av, och det känns mer spontant än man kan tro!! Promise!!

Sooz sa...

Kolla här: http://www.tfaw.com/Comics/Companies/Dark-Horse/Best-Sellers/Profile/Buffy-The-Vampire-Slayer-Season-Eight-1-%28Third-Printing%29___269667
Jag har beställt de fyra nummer som kommit ut...

Fia sa...

Liza: dagsutflykt låter jättekul! jag ska fundera på saker jag vill göra.. =) Sussie: Me like! kanske jag kan ta en sneak peak i dem någon gång? ;)

Louise sa...

Varför måste du göra saker då? Inse att du alltid gör det du vill göra. Vill du ta det lugn så GÖR det...vill du köpa ett hollywood mansion är det kanske lite jobbigt, tänker på pengarna, men vill man verkligen göra något så jobbar man för det. Det finns inget som kommer gratis i livet!!! Men lugn...allt ordnar sig!!!

Fia sa...

Actually, Louise, så gör jag inte alls alltid saker jag vill göra. Ibland gör jag någonting bara för att det går på rutin, är det bekvämaste eller helt enkelt för att jag inte har något val. Just nu jobbar jag för att det är bra att tjäna pengar, men jag kan inte säga att det är det jag helst av allt vill göra... =/