tisdag, augusti 07, 2007

Trollskog och manglad hand

Sitter och tänker tillbaka på den ljuuuva tiden med Harry Potter, läser lite på olika sajter om vad som hände sen. Jag kan förstå hur jobbigt det måste vara för Rowling att skiljas från denna värld. En sak som jag speciellt älskar med världen är hur alla har roliga namn. Mungdungus Fletcher, Luna Lovegood, Rufus Scrimgeur... Dudley Dursley... eller 'ickle Diddykins' som vi andra känner han som ;)
Sen så kan man märka hur roligt Rowling har haft det med döpandet av olika kapitel. Exempelvis i femte boken : Dudley Demented. JUSTICE!(Mouhahaha)


Nåja, nog med reminiscens (för att använda pretentiösa ord).

Jobbar övertid idag och imorgon, idag var det en sjuk och imorgon är det en som ska ta sina barn till tandläkarn, och av någon anledning är jag den som de ringer till. Fick sedan höra av chefen idag att dom är mycket nöjda med mig för att jag är så duktig och ställer upp hela tiden, och jag har i princip blivit lovat 50% arbetstid fram till oktober, som jag bett om. Fia nöjd. :) Sen så har dagen i princip gått felfritt, fram tills dess att jag klämde handen i bandet så skinnet drogs med, vilket resulterade i ett stort märke över hela handryggen. Det gjorde ONT.

Trots denna incident så har jag varit mycket nöjd med min dag. På kvällskvisten tog jag och Tommy en rask promenad runt mjölkuddsberget. Det är en sån härlig trollskog där, man kan nästan föreställa sig var tomtarna och trollen bor... Jag ska återvända dit snart med kappsäck och kaff, för natur är något jag inte kan få nog utav...

Men nu har jag ändå lika så fått nog för denna dag. Nu är det dags att natta 'ickle Tompykins' och börja om på nytt imorgon.

Toodles,
Fia

4 kommentarer:

Martina sa...

"Ickle Tompykins"? =)

Martina sa...

Vet Tommy om vad du kallar honom bakom ryggen på honom? =)

Fia sa...

Nope... och det är bäst att det fortsätter så! ;)

Sooz sa...

*fnittrar år ickle Tompykins*