torsdag, augusti 16, 2007

Hårfunderingar...

Såg på Friends idag där det var en tjej som rakade sig flintskallig. Tänkte att jag skulle ta och göra någon förändring jag med, kanske inte precis raka mig flintskallig (tror inte jag har en passande huvudform för att vara flintskallig)... Men jag har starka funderingar på att blondera mig. Inte så där tokblond som jag var förr, utan en mörkblond nyans som ligger nära min naturliga hårfärg. Det skulle vara så skönt att slippa den här råttfärgade utväxten hela tiden...

Tror det är dags att ta ett moget beslut och gå tillbaka till mitt naturliga jag. Får se om det blir ett spontanbesök hos frissan imorgon då jag är ledig. Beror helt och hållet på hur rik jag känner mig då... =)

Nu har jag oxå "klivit av" schemat som jag har fått denna sommar. Har fått en extratid på lördag plus några extra dagar veckorna framöver, så det känns som om jag kommer ha en ganska okej ekonomi ändå. Men med tanke på att jag inte vet hur livet kommer se ut till hösten borde jag inte spendera pengar på lyx som håret. (Men tänk om jag ska på arbetsintervjuer?) Vill ju inte se ut som om jag är gråhårig i tinningarna (för det ser nästan ut som det med min råttfärgade utväxt...)

Tror jag ska ta å ringa min mor så jag får den här re-assuringen som jag behöver. "Det är du värd, du som aldrig unnar dig någonting..." Men jag unnar mig visst saker. Jag köpte mig en glass igår. Det ni!

Och slutligen så avslutar jag detta meningslösa inlägg med:
Raindrops keep pouring on my head.. *do dee doo dee doo dee*

/fia over and out

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde färga ditt hår silvervitt. Det är väl en fin färg? :) Eller kanske svart? Jag tycker dock blond är en ganska tråkig färg.

Fia sa...

Jag förstår att du tycker det.. men jag tänkte inte göra det blont som förut, jag vill ha en mer ljusbrun variant med ljusa slingor... det ska nog bli snyggt får jag hoppas! =)

Martina sa...

Du får undvika überdyra Sax o maskin och gå till en billigare salong...

Fia sa...

Var ligger sax och maskin?

Anonym sa...

lulsundsgatan.

Minellie sa...

Å sen då? hur gick det? vad blev det? hur blev det?

/Nyfniken i en strut ;)

Fia sa...

Det blev att boka tid på måndag. Jag är dock tveksam nu till att jag ska göra det. Är det värt 800 spänn att bli ljusare i håret?