torsdag, augusti 09, 2007

Ledig förmiddag..

Så, vad ska man göra på ens lediga förmiddag? Skulle egentligen vara ledig ända till sex, men då ringde en tjej från jobbet och sa till mig att jag ville jobba från fyra istället för sex idag. Ok, sa jag. Jag har ju börjat tidigare nästan hela veckan, så varför inte idag med?

Med dessa dryga fyra timmarna som jag har kvar innan jag ska cykla till jobbet skulle jag kunna tänka mig att göra matlåda och dammsuga, på sin höjd. Allt annat låter för möttot (jobbigt för er som inte förstår pitemål). Hade jag haft sex timmar kvar av ledighet hade det varit en helt annan femma. Då hade jag kunnat sticka på stan, fixa nya batterier i min klocka, dricka en kopp chocolatte... och slöa ett tag...

Men ni vet ju hur det är. Ingen rast, ingen ro, sa den som sket i bastun.

/Fia over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

När är du ledig dagtid nästa gång? Så att vi kan fara in på stan och dricka chocolatte och så där... =).

Fia sa...

Jag har ledig dagtid imorgon =)