fredag, augusti 10, 2007

Den Härliga Ledigheten

Min fyra-dagars ledighet har börjat och jag har hittills lyckats med att vara på stan och fixa nya batterier till klockan, sorterat ut en låda ur förrådet med saker jag tänker slänga, har även börjat läsa Da Vinci-koden (mycket på grund av en viss persons envisa tjat.. ;) och så har jag i mitt huvud en lång lista med andra böcker som jag ska läsa. Boken som jag ska läsa näst efter Da Vinchi-koden är Terry Pratchetts The Reaper Man, och sedan skulle jag vilja ta itu med Främling-serien av Gabaldon. Får se hur bra det går för mig att läsa nu, kanske blir beskylld av ickle Tompykins för att vara osocial om jag läser för mycket igen... ;)

Till mitt stora nöje har jag imorgon blivit medbjuden på segling. Har aldrig varit och seglat så det ska bli spännande. Sedan har vi planerat in ett munschkinspel och brännbollsmatch, får se om det blir på söndag dock. Som ni märker så händer det helt plötsligt massor med saker samtidigt, till skillnad från det vanliga tillståndet av tristess och leda. Kul med lite omväxling ibland... =)

Nej om man skulle ta och avrunda kvällen...
/Fia over and out

2 kommentarer:

Martina sa...

Ja, men du har ju faktiskt boken (p.g.a. samma envisa person iofs) så då måste den ju läsas =).

Fia sa...

Du har helt rätt =)