lördag, augusti 18, 2007

No blond, slut.

Jag spenderade eftermiddagen igår med att springa runt på stan till alla frisörer jag kunde hitta, med samma fråga. "Hur mycket skulle det kosta att ljusa upp håret hos er med slingor?" Svaret varierade från 800-1500, vilket jag tyckte lät litet väl mastigt. Men det är tydligen inte bara att blondera utan man måste ju avfärga håret så man får bort de röda pigmenten. Sen så har de olika tillvägagångssätt. En del gör det med hätta, andra gör med folie, vilket tydligen skall ge ett jämnare resultat. En del föreslog dock att man skulle blondera det och sen lägga på en toning. Vet inte riktigt vad jag ska tro, men jag lyckades iaf hitta ett ställe som har "juniorklippning", dvs. fjärdeårselever som fixar håret för en billigare slant. Skulle kanske kunna komma undan med 600-700 kr, men då är frågan - är det värt det? Alla mina principer säger "NEJ!"

Börjar fundera på att avboka min tid på måndag och doppa håret i ett citronbad. Har ju hört att det ska bleka håret lika bra...

Får se hur det blir, än så är sista ordet inte sagt.
/Fia over and out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... Är det inte bättre att vänta lite tills ditt normala hår har växt ut igen? Låter inte som en bra idé att bleka rödfärgat hår...

Fia sa...

Det kan ju ta några år.. =) Och under tiden så ser det nog ganska knasigt ut..

Anonym sa...

Jag vet... skaffa en peruk! :D

Fia sa...

Du och dina råd... ;P

Anonym sa...

Annars kan du alltid fixa håret när du åker förbi Stockholm nån gång, här är det ju bara kartellbildning, där finns lite konkurrens.... Annars funkar citron i solen =) Spray-blonde kan åxå funka, sen är Minelli ASDUKTIG på att göra MÅÅÅÅNGA slingor, fråga henne får du se =)
Kram M