tisdag, augusti 07, 2007

The end...? =(

Har nu läst ut den sjunde boken av Harry Potter. *snyft* Det känns jättetråkigt, vad ska jag nu läsa? Före jag försvinner in i nästa projekt ska jag nog underhålla min något försummade sambo och städa lägenheten, som han påpekar är min tur att städa.. (kan jag ha missat en dammsugning eller två medan jag var fast i Harry Potter-världen?)

Sen ska jag nog ta och fixa min examensuppsats... Sen borde jag kanske läsa ut Främling-serien. Men allt känns underligt tråkigt, som om en dementor just kommit in i rummet. Vill ha mer Harry Potter! Ingenting annat duger!

Och mitt i all min sorg över denna avslutade serie måste jag åka och jobba. Blev inringd en halvtimme tidigare idag eftersom någon sjukanmält sig. Är ganska glad att de ringer in mig och ger mig mer tider, jag kommer behöva dem... Är också glad över att jag inte sjukanmält mig något denna sommar. Visst har det funnits tillfällen då jag mått dåligt och inte velat lämna sängen, men jag har dragit mig upp varje dag.

Nej, om man skulle ta och dricka upp kaffet...

/Fia over and out

6 kommentarer:

Mike sa...

det är inte lätt när alla böcker är slut. Har du läst några av Discworld böckerna av Terry Pratchet? De funkar som substitut när man inte har nåt annat.

Sen kan du ju alltid börja söka jobb om du inte har nåt annat för dig... =)

Minellie sa...

Förstår precis hur du känner... jag funkar lite så att jag bedömmer hur bra en bok/bokserie är efter hur lång sorgeprosessen blir efterråt!! Låter askonstigt men det är sant... Gällande Potte rär Jurryn ännu inte tillbaka!

Sooz sa...

Du kan alltid göra som jag... surfa runt på DeviantArt och titta på smaskig fanart från alla böckerna :)

Sooz sa...

.. och leta reda på intervjuer med J.K där hon berättar mer om vad som hände sen :)

Fia sa...

Tack för alla råd! Palo: Det är faktiskt så att jag har funderat i banorna kring pratchett och tänkt börja med den serien snart.. =) Liza: vi får diskutera mer när du läst färdigt den sista boken.. ;) och Sussie: Tack för tipset, har redan börjat surfa runt för info..

Martina sa...

Kan annars rekommendera Tad Williams Otherland-serie... 8 böcker på svenska (4 på engelska tror jag). Mycket bra, tycker iallafall jag. Jag har dem på svenska om du vill låna =).