onsdag, januari 31, 2007

"You can't fire me - I quit!!"

Nu är det bevisat. Alla som har åsikter som skiljer sig från kaptenernas har blivit sparkade. Glöm bort Kåren med självständiga, tänkande individer. Nu är det Stuk med mindless drones som gäller. Och varför? Min gissning är att kaptenerna inte längre orkar höra all negativ kritik och istället för att förändra sig själva till det bättre sparkar de alla som påminner dem om hur kassa de är.

En del trodde jag överdrev när jag sa att kaptenerna inte tyckte om mitt lag bara för att vi har åsikter om saker.. Jag fick veta idag att kaptenerna beslutat att inte återanställa någon från PR. What the hell?!!!

Dom lade ned ett gäng som inte bara arbetat hårt utan i princip vigt all sin lediga tid åt Kåren... För vad..? Antagligen så tror dom att det är värt att betala utomstående firmor för att göra reklam.... än så länge har jag sett en affisch om det nya stället och jag hatade den. Den var inte bara skitful, utan nedtagningsdatum saknades och så hade någon smart individ placerat den på alla ställen man inte får placera affischer.

Jag är glad att jag slutade före de hann sparka mig, för jag skulle verkligen inte vilja bli bortvald på det där sättet efter att ha gjort så mycket för Kåren. Jag kämpade och gjorde mitt bästa som PR:are, men jag har mina gränser. Jag har bara en sak och säga till de där fördöma kaptenerna: "you can't fire me - I quit!!!"

/Fia over and out

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja, vad sak man säga? De kommer att få ett helvete framöver... men tror kaptenerna att det funkar så ska de väl försöka... dock verkar de inte lyssna på folk som vet hur studenter funkar och tänker.... men jag e bara gammal och bitter.... =)

Fia sa...

Du är inte den enda... men jag orkar inte riktigt engagera mig så mkt i min bitterhet, jag bara är det i lagom grad... =)

Anonym sa...

jag kommer aldrig att engagera mig nåt i kårhuset... jag blir bara sur och förbannad då...

Fia sa...

Du som är så lugn och timid... =) Skämt åsido, den där idiotin som pågår där kan göra vem som helst förbannad, du skulle ha sett mig då jag hade en dålig dag i PR... *ler* jag måste påminna mig hela tiden om att det inte är värt att ödsla energi på det hela mer eftersom jag inte jobbar där längre. =)