torsdag, januari 18, 2007

Att se det positiva i saker och ting

Idag började ytterligare en kurs i stat D som heter "policyanalys", och som ämnet tyder på så ska man alltså analysera policies. Somliga tycker nog detta verkar intressant, det trodde jag också att det skulle vara. Men ack så fel jag hade...

Glöm allt ni någonsin trott var tråkigt. Glöm tidiga mornar med gympa, glöm de där långa stunderna i väntrummet hos tandläkaren, glöm kafferep hos faster Agda. Det finns ingenting så smärtsamt tråkigt som denna kurs. Till och med statistiken var roligare! Och som om det inte vore nog med att kursen är grymt intetsägande, så har vi fått en lärare som faktiskt lyckas somna mellan meningarna... Till och med vår lärare är alltså uttråkad. Så då kan det ju inte båda gott...

Men man måste ju se det positiva i det hela, och i denna situation så gör denna trista kurs att den andra kursen verkar så mkt mer intressant. Ska faktiskt se fram emot att läsa dagens artiklar om "hotbild och strategival"! Och så saknas två artiklar vilket gör att jag nu bara har fem artiklar att läsa... =)

En annan positiv sak är att det senaste NCIS-avsnittet ligger ute på DC, och det är bara 6 dagar till nästa kommer!!

Förutom skola och packning så håller jag mig rätt så mkt på youtube.com (som alla andra, det verkar ha blivit en riktig fluga.. men jag var först med det!! ;). Håller på å formar en youtube - top 10 med mina personliga favoriter, ska publicera listan då den blir färdig. Men för tillfället får ni nöja er med en bra musikvideo...

Five for fighting - A 100 years
http://www.youtube.com/watch?v=BpuYpqRfyuU&mode=related&search=

fick inte med det sista likhetstecknet i länken, skumt. (Så kopiera hela raden om ni vill se videon)

Nu, plugg!
/Fia over and out

Inga kommentarer: