måndag, januari 08, 2007

Död åt doktoranden!

Idag drog jag mig ytterst motvilligt ur sängen och tog mig till skolan bara för att få reda på att vår hej-jag-orkar-inte-stiga-upp-idag-lärare inte tagit sig till skolan. Missförstånd, sa han, och dagens lektion skulle bli framflyttad till imorgon pass 1. Trots att jag sovit extremt lite (på grund av den mängd kaffe jag intagit under gårdagen) så hade jag alltså kämpat och tagit mig upp och gått ut i det snorhala vädret ända till skolan, bara i onödan. Sen ber han mig göra samma sak imorgon. Ha! You wish!

Skulle i vanliga fall inte ens offrat mig för att gå på en lektion tre dagar före en tenta, men jag tänkte att jag skulle sätta mig och plugga på bibblan sen med Ullis, för hon hade glömt sina anteckningar hos sin far och inte hunnit plugga så mycket, men efter en kvart i bibblan blev hon trött och ville gå hem. Då blev jag less.

Det är inte ofta jag blir less, men när man är så trött som jag varit på senaste tiden, dagen före fått höra - inte bara en gång utan två gånger från två självständiga källor! - att jag ser väldigt blek ut, dessutom fryser som ett djur trots att det är nollgradigt... då orkar jag bara inte längre.

Jävla skitlärarhelvete, du kan dra åt...
Och sen vill jag bara utdela några sparkar i röven åt alla som förtjänar det.

Så, nu har jag fått säga mitt. I övrigt så är det en skön dag här på vänorts, och jag har världens snyggaste stövlar. Och Haddock har ett alterego som är homosexuell!!

/Fia out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pfff... Du är bara avundsjuk för att jag kan bejaka mina feminina sidor bättre än du!

Anonym sa...

Hehe, frågan är är han homosexuell eller bara feminin?

Anonym sa...

RÖR INTE MIN HADDOCK!!! *flin*