tisdag, januari 02, 2007

Happy New Me

Så var det ett nytt år. En ny bostadsadress, nya kurser, blir sambo för första gången och sen utexaminerad statsvetare. Det nya året kanske inte var så omvälvande i första anblicken men när man tittar lite närmare så kommer detta att bli förändringarnas år för mig. Så, hur kommer det bli för mig? Kommer Tommy bli tokig på min städdille/virrighet, kommer jag klara mina kurser, kommer jag kunna färdigställa mitt examensarbete inom utsatt tid? Kommer jag få något jobb eller kommer jag plugga vidare? Vart bor vi i slutet av året? Och kommer Tommy raka mina katter?

Det är bara några av de frågor som dyker upp i mitt huvud. Men jag är inte orolig. Citerar min favoritfilm med "Come what may". Mina katter ser inte heller oroliga ut även fast de kommer mest största sannolikhet få klorna avslitna och pälsen bortryckt av min blivande katthårs- och klohatande sambo. De tar det hela med ro och tvättar varandra noggrannt i öronen för att sedan övergå till en liten brottningsmatch. Kanske använde den ene av dem inte nog mycket saliv när den tvättade den andra. Kanske var någon av dem slarvig och missade flera fläckar. Vem vet vad som får katter att förlora temperamentet. Vem vet, inte jag.

/Fia out

Inga kommentarer: