söndag, december 31, 2006

Nyårskrönikan 06


Plockar upp en tradition som försvann förra året av något konstigt skäl. Fias nyårskrönika. Har märkt att det hjälper om man gör bokslut över varje år, om man kollar nyårskrönika från nyårskrönika så märker man sen en stor förändring i ens liv. Vuxenpoängen trillar in, jag avancerar längst livets stege. Förändras nämnvärt från år till år, speciellt det senaste året har jag förändrats. Och hela min värld runt om kring mig med för den delen. Vänner som jag trodde skulle vara nära för alltid har istället blivit bekanta, vissa som jag tidigare bara räknade som bekanta har visat sig vara de riktigt nära vännerna. Mina katter har blivit tjockare. Jag väger fortfarande 65 kg. Så vad ska man säga nu när 2006 snart är över? Tänkte börja med de fyra årstiderna.

Våren 2006
Jag och Tommy blev tillsammans 9 december 2005 så hela våren var man nyförälskad. For till Anfi, höll på med retoriken som jag tyckte mycket om och fick VG i. Kaptensbalen -06 gick av stapeln och hade skräcktema, Danne och Martina blev tillsammans. Jag kände i slutet av våren hur trött jag var på Kåren och någonstans inom mig formades ett beslut att gå vidare med mitt liv, men det skulle inte ske förrän senare. Tommy tog körkortet i maj, jag slutade röka.


Sommaren 2006
Jobbade på kvantum hela sommarn och lät min lägenhet stå tom medan jag bodde ihop med Tommy. Vi firade ett halvår den 9 juni. Jag planerade och hjälpte till med rekryteringen under nolle-p -06 vilket gick mycket bra. Var för första gången inte så djupt involverad i nolleperioden som jag brukar, och när jag upptäckte hur mkt tid jag fick över så ville jag bara ha mer! Umgicks massor med Martina och Tommy, såg massor på Gilmore Girls.


Hösten 2006
Blev gamling på kåren 25 september 2006 efter att ha jobbat i exakt tre år. Istället för att hänga på kåren hängde jag mest hemma, såg massor av serier och fick lite Fiatid över. Tog det lugnt och fokuserade på mina studier i Historia, en väldigt lugn höst helt enkelt. Tommy kom in på fastighetsmäklarlinken och flyttade till Skellefteå i 10 veckor.

Vintern 2006
Egentligen bara en fortsatt lång höst på grund av det dåliga vädret. Danne och Martina flyttade ihop. Jag och Martina har börjat följa Startrek TNG, jag har börjat se Hex och Heroes. Tommy flyttade tillbaka och började pendla, vi beslutade oss för att flytta ihop.


Det var ungefär hela mitt 2006 så vitt jag kommer ihåg det. Jag kan ju ha glömt några viktiga detaljer också, så ni får gärna fylla i luckor som ni tycker finns.

Årets + : Tommy, min älskling, min bästa vän, min livskamrat.
Årets - : Frustration över känslan att jag vill göra något, men vet inte vad.
Årets ordspråk: "Livet består inte av att ha bra kort på hand utan att spela dem man har väl." och "Låt inte gårdagen ta för stor del av dagen".
Årets tema: Vad ska jag göra med mitt liv?
Årets ord: Bajs, Fluffe, Engage!

Det var allt för mig än så länge, om jag inte får några förslag från någon annan. =)

Gott Nytt År alla kära bloggare, och må ert 2007 innehålla allt ni önskar er!Med vänliga hälsningar,Fia

Inga kommentarer: