fredag, december 22, 2006

What news from Älvsbyn?

Skriver just nu från Älvsbyn dit jag har farit för att spendera julen med familjen. Det har vart riktigt skönt hittils, igår var vi på byn på en extra-skyltsöndag där de hade öppet till sent, och alla sista-minuten-klappar blev inhandlade. Det har verkligen inte varit någon stress med julklappar i år, jag har gjort det enkelt för mig och bara köpt till de närmaste, familj och Tommy. Skulle egentligen inte köpa något till Tommy ens men det var en överenskommelse ingen av oss kunde hålla... =) Tyvärr är vi inte tillsammans denna jul, han är nere i Skåne med sin mamma och syster, jättemånga mil från mig. Saknar honom oerhört mycket!

Det hindrar mig dock inte från att roa mig kungligt medan jag är hemmahemma. Mina föräldrar har skaffat en kattunge som heter Mats Sundin, han kallas självklart för Sudden också. Suddens favoritsyssla är att jaga mina katter Aska och Sota, hittils har han lyckats bli sisådär-bra vän med Sota medan Aska (oftast) fortfarande fräser om han kommer för nära. Men så är Aska också lite egensinnig och gillar egentligen bara sin kära matte, the provider of food. Hon är nämligen en glupsk liten sak min kära Aska. Fast nu glömde jag, jag har ju döpt om dem... igen. Sudden är nu Lillfluffe, Sota är som vanligt Kissefluff, och Aska är Fräsis för att hon fräser så mkt.

Nu ska jag avsluta för nu ska min bror gå och sova i detta rum som jag sitter och skriver i. Godnatt på er alla där ute, hoppas ni har haft en trevlig ledighet än så länge, och kom ihåg att äta gott och må bra!

/Fia over and out

Inga kommentarer: