onsdag, december 13, 2006

Traditioner

Igår fyllde Erika och Linnea, mina barndomskamrater från Älvsbyn, 22 år, och jag ringde och grattade dem. Vi brukar inte ha tid å träffas så mkt längre eftersom de pluggar i Umeå och jag i Luleå, men vi pratar på födelsedagar och jul. Tillsammans har vi en rolig tradition av att gratta varandra på våra halvårsdagar, eftersom vi fyller år exakt ett halvår från varandra. Det är något vi gjort ända sen vi var jättesmå, och det är jätteroligt att det fortfarande sker. Så igår var alltså min 22 och ett halvårsdag.

Idag är det Lucia, en annan tradition som tråkigt nog gått i graven för mig, jag uppmärksammar den helt enkelt inte längre. Var jättelänge sen jag såg ett luciatåg, känns lite som om jag tappat lite julstämning på så sätt också.. :( Nästa år får jag bättra mig!

För övrigt så har jag lite besvär med magen idag, samt att jag blev så genomblöt av promenaden till skolan att jag var tvungen byta om från blöta sockor och byxor till morgonrock och tjocka killsockor. Känner mig lite eländig, men samtidigt rastlös. Flytten närmar sig och jag vill börja packa och organisera! Tror jag ska försöka få tag på flyttlådor och börja sortera, men först vill Tommy ha några ord med i denna blogg eftersom jag använder hans dator.

Dagens ord från Tommy är: Hellre en tutte i handen än två i BH:n.

(Min pojkvän, den tuttfixerade...)

/Fia out

1 kommentar:

Anonym sa...

VA?

E tommy tuttfixerad? Det visste jag inte... Vad gör han åt det då? =)