torsdag, december 14, 2006

En lektion i ineffektivitet

Idag har jag haft min sista lektion i historia A, och jag måste säga att jag är besviken på hur dåligt planerad den var. Vår lärare, doktoranden, har en förkärlek för att prata och han pratar gärna om saker som inte rör historia. Helt plötsligt kan han komma in på ämnen som är helt orelevanta för det århundrade vi behandlar, sen så kommer andra snacksaliga igång å så får man sitta och höra Tjorven, 19, från Gällivare informera om vad järnfraktande tåg får ha för hastighet, eller vad Ulla, 45, har för egna minnen som lärare in "the old days". Under hela lektionen kanske jag skrev ned en sak som jag tyckte var värd att komma ihåg, men mest satt jag och förgrymmade mig eftersom jag faktiskt inte lånar CSN för att få reda på vad Ulla och Tjorvens hundar heter och hur många valpar de fick för tre år sen, utan jag vill höra värdefull information, jag vill LÄRA mig något om HISTORIA.

Gmork. Ogillar ineffektivitet.

/Fia out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Been there, done that... Trying not to do it again....

Men va fan ska man göra när inte lärarna är nåt att ha?

Nina sa...

Haha, sånt är så drygt! När en av mina lärare skulle ha en snabb, viktigt genomgång inför tentan så var det ett par tjejer i klassen som inte hade läst boken och inte hängde med. Efter varje mening från läraren hördes det:"men vaddå? jag fattar inte!" Jag höll på att bli tokig!