söndag, december 17, 2006

Fia Tycker Till

Hej och välkomna till "Fia Tycker Till". Denna kommer bli den första (och antagligen den enda) av mina försök att sprida vad just JAG tycker och tänker om saker och ting som händer i världen. De som känner mig vet att jag hellre lyssnar än blottlägger mina egna åsikter och riskerar att bli inblandad i diskussion... men ibland måste även den ovillige tala.

Och varför då? Varför tar jag helt plötsligt locket av, varför denna plötsliga vilja att blottlägga vad mina riktiga åsikter är? Jo, då och då - vart hundrade år eller så - uppstår en situation som jag känner starkt för eller emot, en situation där jag är rädd att andra kan villfaras om jag inte varnar dom... vilket gör att jag inte kan hålla tyst. Detta är ett sånt fall... jag måste nämligen varna er alla:

Se inte filmen Eragorn!! De var de värsta timmarna i mitt liv, jag vill ha dem tillbaka! Men nu kan jag aldrig få dem åter, de är förlorade och jag måste för evigt ha Eragorn inetsat som en mardröm i mitt minne...

Usch, fy, blä *tvi*

Filmen, som handlar om en "drakryttare" är skriven av en 15 åring, vilket märks på de kassa replikerna som inte hänger ihop med storyn, fast å andra sidan, storyn hänger inte ihop över huvudtaget så... Tja, mycket kan lämnas osagt här bara ni litar på vad jag säger... Se inte denna film, den är inte värd att ses på bio över huvud taget!

Med detta så är det slut på Fia Tycker Till, tack alla ni som lyssnat, kom igen en annan dag!
/Fia over and out

Inga kommentarer: