fredag, januari 19, 2007

Helg, ljuva helg

För första gången på jättelänge känns det verkligen att jag har fått helg. När vår lärarinna Carina sa "Ha en trevlig helg", och jag gick ut i solskenet med det på mina tankar så blev jag plötsligt underligt upprymd. Så SKÖNT det är att ha helg. Så HÄRLIGT, att få ta det lugnt efter en hektisk vecka. (Eller i alla fall att få känna mig fri från skolan för några dagar...)

Kan inte svara på när denna helgkänsla infann sig senast. Känns som om jag haft flera veckor utan att riktigt ha fått någon helg. Kanske låter lite deprimerande, men varje dag har varit lika dan... det är nog därför jag inte kunnat urskilja någon speciell känsla när fredagseftermiddagen infallit sig.

Denna helg ska jag ägna mig åt att packa ihop och flytta, vilket jag sett fram emot länge. Det är nog också därför jag tycker det är så härligt... Nånting händer verkligen nu... My life is changing!!

(Om ni inte har fattat det än så har jag i vanliga fall ett patetiskt innehållsfattigt liv. Det är därför jag pratar med mina katter hela tiden. Men dom är ju tååå töööta *tittar på Sota* "JÅÅ det är duuu!")

Nu - lunch

Dagens youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-wTOu7V1hsg

/Fia out

Inga kommentarer: