måndag, januari 29, 2007

Fia tycker till

Idag har min lägenhet besiktats och jag har fått godkännt (mot alla odds). Har lite ont om lektioner i denna vecka så jag tänkte passa på att vara duktig i hemmet. Har lyckats packa in allt som ska vara i förrådet och fixa till lite här å var... Det är så mkt saker som bara ligger å stökar, men vi kan inte göra så mycket åt det förrän vi har tid att fortsätta spika och slänga upp resten. Behöver hitta en bra badrumsmöbel också, den vi har nu är skitfuuul. Men men, all in good time...

In the mean time tänkte jag slänga ut lite plus å minus till saker som förtjänar det... (eller inte förtjänar det)..


Dagens plus går till:
* svartvinsbärs-te
* kiwis
* min sambo (för att han är så tålmodig med mig)

Dagens minus går till:
* Glitter och glamour, la dolce vita, "dyrast kläder när hon dör vinner"
* Caroline af Ugglas, värre spektakel har jag sällan skådat!
* O.C. och alla andra seriekopior där huvudpersonen alltid vaknar fullt påsminkad på morgonen (hur realistiskt är det?)

Dagens craving: polkagriiiisaaar
Dagens låt: "How" av Lisa Loeb

/fia over and out

Inga kommentarer: