söndag, januari 06, 2008

En epok som går mot sitt slut...

...och vad gör man då? Jo, man firar med varm mjölk och oboy, rostat bröd räkor & citronmajonäs... *mmm* köpte lite tompavänligt bröd och gott pålägg till honom med (eftersom han inte äter räkor) men han beslutade sig för att det var trevligare att sitta hos grannarna å spela Xbox (!) *betrayaaaaaal*....

Nåja, då får jag mysa framför någon bra film istället. ;)

För alla er som inte visste det så kommer jag snart att flytta. Vart? Ja det vette fan, men flytta ska vi. T har nämligen fått jobb i Trelleborg. Så det är mycket spännande tider. Om det är någon av er som vet om det finns någon ledig lägenhet (gärna trea) i trelleborg, malmö eller möjligtvis svedala så pip gärna till. Och när ni lika så håller på får ni gärna hitta mig ett jobb i den trakten med. Uppskattas verkligen! Tack på förhand!

Har fått många gulliga responser på min flytt, verkar som om folk uppriktigt kommer sakna mig. Det känns faktiskt riktigt kul att höra. Jag kanske saknar er med... isch! ;P Skämt åsido, det har verkligen varit en epok. Kommer vara för evigt tacksam över mina - nästan 5 - år i Luleå, har ju fått tusen olika vänner och bekanta, en sambo, två stycken katter, en studentoverall, en hedningrock, x antal fyllor och bakfyllor... och så har jag ju hunnit med att få en universitetsexamen, vara phösare två år och marknadsföringschef för Kårhusrestaurangen... någonstans på vägen har jag nog lärt mig något med (vad det skulle vara känns litet luddigt just nu).

Undrar vad som händer de kommande fem åren. Hoppas bara inte jag börjar prata skånska...!
/Fia over and out

5 kommentarer:

Sooz sa...

När blir flytten av? Blir det någon avflyttningsfest innan? eller utflyttningsmiddag eller så... Och jag hoppas du fortsätter med bloggen fast du flyttar till andra sidan världen :)

Fia sa...

Senast i slutet av februari flyttar vi, och någon avflyttningsfest... tja, någonting kanske dimper ned i postlådan om någon vecka.. ;) Och självklart kommer jag fortsätta med bloggen fastän jag flyttar! =)

Mike sa...

kul att pojken din får jobb... du har ju oxå en ganska stor möjlighet att fixa jobb där nere eftersom att det är fler "folk" som bor där...

Boende brukar väl kunna lösa sig på något sätt... även om det inte blir det bästa redan från början... =)

Lycka till!

Fia sa...

Tack! Och jo, jag hoppas och tror på den teorin med. Och att boendet löser sig så småningom. =)

Anonym sa...

Såklart att det är tråkigt att du flyttar. Kommer jhu att sakna dig MASSOR. Kommer hem den 20 januari. När åker du? KRAM Linnea.