lördag, januari 19, 2008

Min alldeles egna Daimon!


Det är Sota det..! För er som sett filmen Guldkompassen (som bygger på första boken i serien) så vet ni kanske att jag syftar på min själ, som i Guldkompassens värld tar formen av ett djur och vandrar vid sidan av en hela livet. Ens "daimon" är oftast av motsatt kön och är egentligen bara en förlängning av en själv, fast ändå en separat individ. I figure... om jag hade en daimon så skulle det antagligen vara Sota (fast i manlig form). Sota är verkligen mattes lilla flicka, följer efter mig vart än jag går, kan inte vara utan mig... Sen så har hon nästan samma personlighet som mig. Rastlös för det mesta, men ändå tillfreds. Hon är social, men tycker inte om att ligga i folks famnar (skulle väl kunna jämföras med att jag inte är så "touchy graby"). Sen är hon otroligt snäll och tolererant, precis som mig. =))


Om ni inte har förstått det så är jag just nu såld på fantasyserien Den mörka materian av Philip Pullman. De säger att det är en barnboksserie, men precis som Harry Potter kan den läsas av både barn och vuxna. Och den är sååå jäkla bra! När man väl kommit in i serien är det svårt att lägga ned den... Den andra boken läste jag på två dagar, och nu är jag mitt inne i den sista (och tjockaste) boken efter en enda natt...

Btw, för er som vill testa och se vilken daimon ni skulle ha, testa här. När jag testade nyss fick jag en hare som hette Myron. Haren symboliserar någon som är pålitlig, blyg, klok, trevlig att prata med och avslappnad. =)

Nu ska jag inte sitta här å mögla, nu är det snart fest! Party party!
/Fia out

Inga kommentarer: