onsdag, januari 02, 2008

Nyårskrönikan 2007

Som traditionen kräver är det nu dags för att sammanfatta det gångna året i en nyårskrönika, som också blir ett slags "bokslut", sort of. Det är alltid trevligt att titta på förra årets krönika och tänka hur mycket som förändrats, och så mycket som fortfarande är sig likt. Till exempel så har jag slutat använda termen "Vuxenpoäng" (vilket, när jag tänker efter, är ett vuxenpoäng i sig. *doh*!), medan jag fortfarande säger "Bajs" åt allting. Bajs är ett bra ord, det talar för så mycket. =)

Utan vidare omsvep följer här nedan min nyårskrönika.

Våren 2007 - Flyttade ihop med T, började läsa Neil Gaiman och Harry Potter. Lots of "nesting", dvs IKEA, kuddar, blommor och gardiner. Jag började skriva min examensuppsats. Såg Torchwood, Hex.

Sommaren 2007 - Åkte på semester till Skåne. Jobbade på kvantum. Läste Harry Potter. Firade 1,5 år 9 juni. Såg massor med bio, bland annat Transformers och Die Hard 4. Seglade!

Hösten 2007 - Blev utexad statsvetare, jobbade kvar på kvantum, Tommy jobbade kvar på Mäklarhuset. Började gå till "arbetsförnedringen", sökte massor med jobb. Och så började jag skriva på mitt mästerverk... och plockade blåbär!

Vintern 2007 - Jobbade mer på kvantum, firade jul hemma i Älvsbyn medan Tommy var hemma i Skåne. =( Blev nekad massor med jobb. Läste en massa.... Relativt tråkig vinter. (Är det bara jag eller blir jag allt latare för varje år som går?)

Årets + : Att jag faktiskt blivit färdig statsvetare.
Årets - : Att jag inte fått gå på en enda jobb-intervju
Årets ordspråk: "Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ." Faktiskt.
Årets tema: Jobba, äta, skita, sova.
Årets ord: Bajs, fluffe, kvantum

Gott Nytt År alla kära bloggare, och må ert 2008 innehålla allt ni önskar er!
Med vänliga hälsningar,Fia

Inga kommentarer: