söndag, januari 20, 2008

Fest och flum...

Flum flumdidum...

Var på B:s 30-årsfest igår på Fällan (pedagogernas festlokal på LTU campus). B själv är inte längre student, men i egenskap av att vara Ped6-mästarens I:s syster så ställde detta inte till något problem. På festen blev hon bjuden av en drink av alla, samt att hon fick undergå litet underliga prov och ritualer. Vi andra tyckte det var extremt roligt att se henne förnedras som en nybliven trettioåring skall förnedras. Min stora glädje är också att när jag väl fyller trettio är jag så långt borta från det där sällskapet som man kan komma... förhoppningsvis! =)

Träffade en massa gamla vänner och nya vänner under kvällen, fast även om det var riktigt trevligt saknades det ändå något av de forna glansdagarna. Var så fullt med folk på kåren, varav 90 % var människor jag aldrig sett... tappade bort de flesta från förfesten, och andra gick hem tidigt, så det slutade med att jag också gick hem tidigt. Var nämligen så att man inte ens kunde gå ut för en nya luft för utgångarna var alla upptagna av rökare och det var "max fem i var rökruta" och de fem som var där ville aldrig lämna den. Vidare var det "En in, en ut" principen vilket innebar att man var tvungen ställa sig längst bak i de milslånga köerna. Inte så himla kul, nä! Men men...

Vem vet, kanske kommer det dyka upp ett tillfälle som kan bli "sista natten med gänget" innan jag flyttar. Jag skulle gärna ha en fest dagen innan, men då skulle det ju inte gå å köra. Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg, vi väntar fortfarande på bostad... har några krokar ute som skall ge svar nästa vecka... och har ett par telefonnr att ringa med... Än så länge lever jag på hoppet.

Och på chips.
/Fia over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du tror lite avstånd hindrar folk att förnedra dig på din 30-års dag i dessa tider? ;p

Fia sa...

Jag kan ju alltid hoppas...