söndag, december 02, 2007

Making Room For Christmas

Det är vad jag har pysslat med de senaste dagarna. Har sytt upp två par gardiner, strykit fyra, samt massor av juldukar, pyntat och satt upp en liten bordsgran, hängt upp lite pumlor i fönstrena. Har även bakat lussekatter och imorgon ska jag baka pepparkakor (av köpt deg dock), sen ska jag bjuda lite vänner på adventsfika.

Glömde jag nämna att jag jobbat fyra dagar denna vecka också??

Känner mig helt sönderstressad men samtidigt jätteglad att jag vart så duktig (Fia gillar när mycket saker händer!). Och nu får jag verkligen en belöning också i form av första advent med mysig atmosfär, god glögg och gott-gott. Eller "tjock-tjock" som Tompa skulle ha sagt. =)

Jobbsökandet har dock kommit i skymundan den senaste tiden, skall dock trappa upp det på måndag (har jag planerat). Kanske en jobbsökardejt Minelli?

För övrigt så vill jag bara önska alla mina läsare en trevlig första advent. Dont let the christmas spirit be forgotten!

Over and out
Fia

4 kommentarer:

Chic Fatale sa...

mmmm... pepparkaksdeg... dräggel =)

Fia sa...

Hej bruttan, fick du mitt meddelande? du är fortfarande offline på min icq men jag skrev och bjöd in dig på fika idag klockan tre...

Minellie sa...

Jobbsökardejt låter inte alls tråkigt,men tisdag eller senare i veckan passar mig bättre..måste hinna ikapp hemma efter hela helgens jobbande. Måste få igång lite julstämning innan jag är nöjd o kan sitta i lugn o ro o skriva!

Fia sa...

Då säger vi så då =)