tisdag, december 11, 2007

Filosofie Magister Fia

Min eviga skugga Sota sitter bredvid mig med sömniga ögon, undrandes varför jag ignorerar henne. Hon buffar lite lätt med nosen i min haka och lämnar ett spår av hår som får mig att nysa. Där fick jag hennes uppmärksamhet allt! tänker hon, och hoppar nöjt ned och strosar iväg.

Löjligt söt katt jag har.. =)
Idag när jag öppnade min brevlåda fick jag en rätt så trevlig överraskning. Jag hade fått mitt examensbevis! Nu är det bevisat att jag är en Filosofie Magister inom Statsvetenskap.... Sug på den ni! Resten av dagen spenderade jag med strunt och så har jag sett Leeloo dallas Muuultipaass! och Stargate. Den senare var inte så bra som jag mindes... =)
Om jag inte blir inringd till att jobba imorgon tänker jag dra mig ut på stan och köpa julklappar och låna ett par böcker. Har mamma, pappa, mormor och Tompa att köpa till och det kan ju inte vara så svårt... Eller? Kanske ska fundera ett tag till vad de kan vilja ha dock....
Nu - writing time!
/Filosofie Fia over and out

1 kommentar:

Minellie sa...

Ett något försenat GRATTIS!! Härligt med examensbevis, men visst känns det konstigt att alla lektioner, labbar, uppsatser, tentor, inlämningar, grupparbeten o sena bibliotekstimmar summeras upp i ett litet papper!! Ett futtigt litet diplom... Fast det är fint, det är det =)