måndag, december 03, 2007

Adventsfirandet...

...gick av stöpet igår, tre påsar med lussekatter och två burkar pepparkakor gick åt. Jag hade förväntat mig att de skulle vräka i sig som gamar men istället blev det över, vilket är förståeligt med tanke på att de i fredags svullat massa tårta och fika, i lördags svullat under spelkvällen och då förväntades svulla mer idag... så det gjorde ingenting, då får jag ju litet kvar själv sen också! Utöver detta gick även fyra flaskor julmust och tre flaskor glögg åt (vilket också var lika många som jag köpt in, visst var det perfekt beräknat?) och många glada miner infann sig. Julstämningen har kommit för att stanna till Vänortsvägen 4! =)

Martina och jag planerar också att göra lite marsipangrisar doppade i choklad någon gång framöver, får se när det hinns med. Är även tacksam för andra goda julrecept, exempelvis på ischoklad... mums.

Nu är det jobbsökartid som gäller. Jag har scannat ams platsannons efter samhällsvetartjänster, men finner ingenting som passar mig. Så jag har tänkt gå vidare till grönare betesmarker så att säga. Rapporterar mer om hur det går sen.

/Fia over and out

1 kommentar:

Martina sa...

Rolig sammanblandning av "i stöpet" (misslyckades) och "av stapeln" (äga rum) där =).

//Språkfascisten