lördag, december 08, 2007

Watching old movies...

Igår efter jobbet blev det ingen CV-inmatning som jag hade planerat för jag har fått något underligt virus som gjorde mig alldeles matt och yr. Mådde illa hela dagen på jobbet, och när jag kom hem la jag mig i soffan och sen låg jag kvar resten av kvällen.

Istället för att vara flitig såg jag två gamla filmer som heter A Night Out On The Town och Mata Hari. Den första har skådespelare som Frank Sinatra och Gene Kelly, den andra har den svenska stjärnan Greta Garbo. Var för ett tag sedan hemma hos mamma och raidade hennes filmförråd och fick med mig dessa filmer, plus Anna-Christie, En amerikan i Paris, Jane Eyre, Conagher, Sound of Music, Skriet från vildmarken.

Var även och kikade på amazon och hittade Unga Kvinnor för 99 kr, en film som jag länge funderat på att köpa, antingen till mig själv eller till mamma. Andra DVD:er som borde köpas in är Road to Avonlea säsong 3 (köper en säsong till mamma per år), tyvärr verkar det inte som om Play.com får in dem till jul men jag ska försöka hitta den på något annat ställe.

För övrigt så är det lördag, min arm gör ont och rören under vår vask läcker. Just det. Ni hörde mig. De läcker.

/Fia out

Inga kommentarer: