onsdag, december 05, 2007

Kapitulering

Tittade in på Neil Gaimans sida idag och såg den här roliga länken som man bara måste se. Speciellt om man gillar söta djur som hundar och katter. =)

Jag har mer eller mindre kapitulerat under min egen lathet. Har inte varit in på Manpower som jag tänkte. Inte heller har jag varit inne på någon annan jobbsajt. Jag kan ärligt säga att jag inte vet vad som tagit åt mig, och jag gillar inte denna utveckling för fem öre. Men, som Charlie i Lyxfällan säger... "Att säga att man ska 'Jobba på det' är vuxnas sätt att säga att man ska göra det en annan gång", därför tänker jag säga att jag ska ta itu med saken imorgon efter jobbet, och därmed basta. Efter ett samtal med min bror J fick jag idag massor med länkar till jobbsiter och uppmuntran för att söka jobb, vilket jag tror var precis vad jag behövde för att sätta igång. Nu har jag redskapen och viljan, imorgon får jag tid och möjlighet. =)

Idag har jag btw sett de två sista delarna av miniserien Jane Eyre (som var ganska kass) samt den mysiga klassikern Svindlande Höjder från 1939. Det är något speciellt med gamla svartvita filmer med de sprakande mikrofonerna och den dramatiska musiken... *drömmer mig bort*

Nu ska jag drömma mig bort till John Blunds land,
Fia Over and Out

Inga kommentarer: