fredag, april 03, 2009

Sol och värme

Nu är gräset grönt, fåglarna kvittrar och påskliljorna och andra vårlökar blommar sedan länge i rabatterna. Idag åt människor mjukglass och gick i vårjackor, för i solen var det säkert 15 grader varmt. Själv gick jag hem från bussen i vinterjacka plus tjocktröja. Det var litet för varmt för min smak! Nu är det dags att packa undan vinterjackor och vinterskor, mössor och vantar.

På vägen hem köpte jag påskris och Krysanthemum. Ska fixa iordning på min balkong i helgen så jag och M kan sitta å mysa där när hon kommer på besök nästa vecka. Ska bli så kul! Än så länge har vi planerat en dag i Malmö för shopping och sightseeing, sen vet jag inte riktigt vad hon vill göra men vi kommer antagligen "make it up as we go along" som man säger.

Hade högtflygande planer om att jag skulle hinna hitta ett skrivbord innan påsk med, men det verkar skita sig nu när bilen är trasig. Inte värt med flera hundra spänn i hemleverans för ett skrivbord som kostar lika mycket. Får se om jag hittar någon annan lösning... Ni lär ju få höra! ;)

2 kommentarer:

Sooz sa...

Jag har bara en sak att säga - det snöade i går natt...

*ber till gudarna att dom snart ringer från City Malmö*

Fia sa...

Usch vad tråkigt! *håller tummarna för dig*