måndag, april 13, 2009

Påsken som varit

Nu är snart påsken över och Martina är på väg hem igen. Allt som allt har det varit ett par händelserika och trevliga dagar kantade med lugna och sköna kvällar, precis i min smak. Vädret har varit utmärkt och vi har hunnit få en del sol på kinderna, har sett massor med vanliga och ovanliga djur, har byggt ihop ett skrivbord, varit på IKEA, i västra hamn, i Lunds domkyrka, sett fem filmer och läst en bok. Vi har ätit god påskmat och svullat en massa, gått på SF-bokhandel och akademibokhandeln, vandrat i bokskogen med mera med mera...

Jag är glad över att jag bjöd hit henne just denna helg, vi har ju pratat om att hon ska komma på besök länge nu men av någon anledning så brukar det ta ett tag innan det blir av. Nu kunde vi vara lediga i jättemånga dagar utan att ta ledigt från jobbet, och vädret har varit helt underbart skönt. Helt klart lyckad påsk med andra ord!

2 kommentarer:

Minellie sa...

Haha... Jag skrev det om bonuspoäng till dig innan du rapporterade in för både dig och Marty =) Jag har för mig att hon inte har nån stegräknare, så därför tänkte jag bara hinta om att ifall ni promenixade tillsammans och din räknare visade mer än 10 000 steg, såborde hon gått ungefär lika många ;)

Lät som om ni haft en riktigt härlig påsk i alla fall!!

Fia sa...

Jopp det har vi haft, å hon har faktiskt en stegräknare även om hon alltid glömmer bort den.. ;) Men vi hade redan kommit på att det nog gick att räkna ut på så sätt, för vi gick ju samma sträcka hela tiden.