lördag, april 18, 2009

After Work

Var ute med jobbet igår på After Work. Jag slog följe med arbetskamraten P och vi hade supertrevligt tillsammans. Hon bjöd mig bland annat på Bullmeister, vilket var redbull och jägermeister blandat. Sliskigt som faen men allt eftersom kvällen led så gick det ned enklare och enklare.. ;) Det blev faktiskt mer dricka än jag trodde det skulle bli, men trots detta så blev jag bara härligt salongsberusad och inte ens bakis idag (puh!)...

Kvällen började med middag i lokalerna innan vi tog oss vidare till Grand Hotell i Lund. Middagen blev arabisk plockmat (köttgrytor, inlagda grönsaker och squash, stekt kyckling, chivapchici, hummus, aioli mm) och det var suuupergooott (jag önskar just nu att jag hade tryckt i mig mer trots att jag var helt mätt!).

Grand Hotell var verkligen en chock. De hade kristallkronor, marmorgolv, supersnygg inredning och lyxiga skinnfotöljer i grönbrunt skinn med nitar, sånna där som man vill ha i ett mysigt bibliotek framför en öppen brasa. Det var inget suparställe, vilket passade perfekt för mig som faktiskt drar mig för att gå ut på krogen i vanliga fall (är så grymt leds på dunkadunkat, knarket och bråket).

Grand är mer "gentlemännens röksalong" dit alla möjliga olika människor kommer. Jag såg alla folk i alla åldrar och yrken, en del människor som verkade vara på resande fot, en del som verkade vara viktiga personer i kostymer och trenchcoats, och alla verkade vara glada och trivas i den lundianska natten. Grand är definitivt ett nytt smultronställe för mig!

10 kommentarer:

Hannas Bokhylla sa...

Grand lät absolut som ett bra ställe, får komma ihåg det när jag blir skåning. I januari alltså.

Fia sa...

Flyttar ni från indien till skåne alltså?

Hanna sa...

Japp, Indien är ju bara ett halvår.

Fia sa...

Jo jag tänkte bara att ni kanske hyrde ut er lägenhet i andra hand och flyttar tebax till den sedan..? Eller har ni sagt upp den å skall leta efter en i skåne när ni kommer åter?

Hannas Bokhylla sa...

Vi säger upp lägenheten och sedan blir det radhus i Skåne. Min sambo tar över föräldrarnas, smidigt o bra.

Fia sa...

Det blir ju jättesmidigt. Då bokar vi en dejt i januari då? ;)

Hannas Bokhylla sa...

Absolut, du får visa mig dina smultronställen så jag inte bara får sambons syn på Skåne.

Fia sa...

Hehe, för det är bättre att få Fias syn på skåne då? Varför inte skaffa en egen bild? ;) Men självklart kommer jag visa dig mina speciella platser!

Hannas Bokhylla sa...

Jo, visst ska jag skaffa mig min egen bild, men att trava runt hela Skåne ensam kan ju bli lite trist i längden.

Fia sa...

So true, välkommen till min värld.. =(